fredag 3. april 2015

Gamle bilder fra Rørbakken

Et gammelt bilde fra Rørbakken,  med Rørbakkvatnet i bakgrunnen. Jeg er usikker på når bildet er tatt, men jeg tipper det er over 70 år gammelt. Jeg vet heller ikke hvem som er fotografen, men jeg gjenkjenner nære slektninger her. 
Jeg tipper at dette bildet også er tatt for minst 70 år sia. Pappa er fotografen, og tante Ingrid,  mamma si yngste søster, er ei av jentene på bildet.
Dette bildet og det neste er muligens tatt omtrent samtidig som det forrige, om enn ikke nødvendigvis på samme dag.  Jeg antar det er pappa som er fotografen her også,  ettersom han har negativene i si samling. 

Så følger et bilde som må være svært gammelt. Jeg er litt usikker på hvor fotografen har stått, men på baksida av bildet står det blant annet skrevet: "Til Jakop. Dette er jemme paa Rørbakken. Den gamle gaard og den nye, som Johan bygget da di var der.  Nu er det Martin som er der"...
Dette bildet er tatt fra et vindu i andre etasje på "Mellamoen"  nedover mot Bakken. Bildet er sannsynligvis bortimot 70 år gammelt, og pappa er fotografen
Og til slutt tar jeg med et bilde som onkelen min har malt.  Motivet er henta fra området ved elva like ved skolen på Rørbakken. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar