søndag 29. mars 2015

Gamle bilder fra Hadsel

Skoleåret 1946 - 1947 jobba faren min som lærer i Hadsel kommune, og foreldrene mine + min eldste søster bodde da på Lekang.  Pappa var en ivrig amatørfotograf, og sist sommer overtok jeg heile samlinga hans med gamle bilder og negativfilmer. Disse bildene kommer fra negativfilmer i samlinga hans.  Jeg har skannet negativene og bearbeidet dem photoshop + et annet bildebehandlingsprogram - og vips, så dukker det opp masse interessant og spennende. Her er et lite utvalg.

































Jonn Klæboe til høgre i bildet.
Og her står Jonn Klæboe til venstre
Hvem kan dette være? 

 
Dette og det neste bildet er sannsynligvis tatt i "Biblioteket" ved Hadsel kirke.  Men hva er anledningen? 










Her sitter pappa ved skrivebordet.








"Biblioteket"  ved Hadselkirka.


Utsikt fra Hadsel kirke. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar