tirsdag 31. mars 2015

Gamle konfirmasjonsbilder



Alle disse bildene kommer fra negativer som jeg har funnet i pappas samling med gamle bilder og negativer. Jeg har behandlet filmene i photoshop + et annet bildebehandlingsprogram, men dessverre er ikke resultatet blitt det aller beste. Dette skyldes blant annet at negativene har litt ujevn kvalitet, og at skanneren jeg bruker ikke er spesielt avansert. Alle bildene er fra Salangen. De to første bildene viser kan hende de samme konfirmantene. 


Dette bildet er fra 1953.  Blant konfirmantene er også min kusine Kirsti. 

Dette bildet er sannsynligvis tatt i 1938.  Blant konfirmantene på bildet er min onkel, født i 1924.

Dessverre har dette bildet en dårlig kvalitet, så det er vanskelig å si sikkert når det er tatt. Jeg klarer heller ikke å identifisere presten.

Jeg tipper dette bildet kan være fra 1944.  Blant konfirmantene er min onkel, født i 1929.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar